Selasa, 16 Juli 2013

Sugih

Wong Sugih..
 
Aku kit mulai teko nang pasir, kerep banget aku krungu uwong Ngastino ngomong “nang kene kie okeh wong sugih”, “okeh mobil apik-apik nang kene iki”, lan liyo-liyo’ne.. aku ndelok utowo krungu sepintas memang bener ono’ne.. memang ono mobil apik-apik; sak janne sih yen jujur, nang negoro Sam luwih okeh maneh. Ndelok mobil belut-belut kie ndak dino iso nonton..
 
Nah tapi dudu kui sing meh tak bahas edisi dino iki, sing pingin tak bahas kui.. opo negoro Ngastino ora sugih2 juga ? nah ayo cobo ayo dipreteli yo.
 
Gawean. Nang Pasir, kui tipe gawean sithik; alias ora seokeh nang Ngastino. Selain kui juga, njaluk’e gaji dhuwur2 banget. Nah sing iso ngopeni gaji dhuwur malah dudu perusahaan swasta; tetapi pemerintah alias perusahaan plat abang. Nang Pasir, pegawe plat abang kui menjadi idola kabeh uwong amergo gaji lan tentu tujangan sing iso ketunjang-tunjang. Lha nak Ngastino ? PNS kui yo dadi idola, tetapi amergo dudu gaji lan fasilitas, luwih nang nggon urip tentrem, nyaman lan santai. Yen ngomong’ke soal nggolek gaji malah podo nang perusahaan swasta. Nah tipe gawean nang Ngastino kui yo bejibun okeh buanget. Arep seko sales, kerjo nang alf@mart, sopir, pulsa, dll.
 
Sugih gawan bayi. Nah iki salah satu’ne nang Pasir lan sekitarnya. Yen mbok gatek’no.. uwong sugih2 seko daerah kene dan sekitarnya okeh-okeh’e memang gawan bayi, maksut’e misal seko turunan’e wong nduwe kuoso, turunan kerajaan, turunan pejabat, klan/marga lan liyo-liyo ngono. Bakalan jarang kowe moco sing seko usaha mulai seko NOL. Lha Ngastino ? wong sugih-sugih komposisi’ne yo ono sing seko turunana kuoso/pejabat ngono, tetapi rasio karo sing mulai seko NOL yo okeh.. delok wae sing nduwe Gudang Garam, Djarum, Cipaganti, Mirota, NY Suharti, Supramu Santosa, dll. Kui mau njalanke seko NOL alias ora ono embel-embel ‘pejabat/kuoso’ nganti iso gedhe ngono
 
Pajek Kendaraan. Nah soal okeh kendaraan larang/apik2 nang Pasir tinimbang Ngastino iki asline mung masalah pajek kok. Amergo nang Pasir kui pajek impor mobil kui cilik banget dibanding Ngastino. Yen Ngastino dipadak’ke pajek’e mbik kene.. bakalan luwih okeh ngastino.. ora percoyo ?
 
Iki conto’ne.. rego Fortuner nang Ngastino sekitar 400 yuto lan yen nang Pasir sekitar 170-200an yuto; iki masuk akal amergo pajek mlebu + ongkos liyo’ne kan sekitar 200% seko rego asli mobil’e.. iki beberapa komponen pajak lan conto itungan’ne sing tak jupuk seko kaskus (ID : gayus.versibaik) :
 
Bea Masuk

Setiap barang dari luar Daerah Pabean/Luar Negeri hendak masuk ke Daerah Pabean/Indonesia maka harus dikenai Bea Masuk, berikut besarannya:

Bea masuk = CIF x tarif bea masuknya (bisa 0%, 5%, 10% dst lihat di BTBMI)

CIF adalah Cost (C)= harga barang, Insurance (I) = Asuransi, Freight (F) = Ongkos Kirim
 
PPh 22 Impor
Besarnya PPh Pasal 22 Impor adalah sbb :
  • Importir yang memiliki Angka Pengenal Impor (API) sebesar 2,5% x Nilai Impor
 
  • Importir yang tidak memiliki Angka Pengenal Impor (API) sebesar 7,5% x Nilai Impor
 
  • Atas barang-barang impor yang dilelang oleh Ditjen Bea Cukai sebesar 7,5% x Nilai Lelang.


Nila Impor sendiri adalah CIF + Bea Masuk
 
PPnBM (Pajak Penjualan atas Barang Mewah)adalah pajak yang dikenakan terhadap :
  • Penyerahan Barang Kena Pajak yang tergolong mewah yang dilakukan oleh pengusaha yang menghasilkan barang tersebut di dalam Daerah Pabean dalam kegiatan usaha atau pekerjaannya.
 
  • Impor Barang Kena Pajak yang tergolong mewah.

PPnBM hanya dikenakan satu kali, yakni saat penyerahan dari produsen atau importir.
Besaran PPnBM adalah mulai dari 10% hingga 200%.
 
PPN (Pajak Pertambahan Nilai)adalah pajak yang dikenakan atas setiap pertambahan nilai dari barang atau jasa dalam peredarannya dari produsen ke konsumen.
besaran PPN adalah 10% x DPP (Dasar Pengenaan Pajak).
DPP dalam hal ini bisa Harga Barang atau Nilai Impor (keterangan lebih lanjut tentang DPP bisa baja di buku perpajakan Indonesia!)
dan PPN bisa dikenakan di setiap mata rantai transaksi, jadi jika anda belinya melalui importir hanya dikenai 1 kali (perpindahan dari importir ke anda), tapi jika melalui distributor bisa dikenai 2 kali (saat perpindahan dari importir ke ditributor dan saat distributor ke anda)
 
CONTO ITUNGAN :
 
gua mau ngasih conto tapi tak punya buku referensi, takutnya salah,,
misal aja ya, ini
itungan kasarnya,,

- dr Itali harga mobil 600jeti (sebagai C/Cost)
- asuransi dalam pengiriman barang (kalo hilang, rusak, tenggelam) 150jeti sbg (I/Insurenc),
- trus biaya kirim 200 jeti (F/ freight)

# jadi CIF=900jeti

-kemudian Bea Masuk (BM),
kita ambil yg terkecil aja (5%)

# BM = 5%x 950jeti = 47,5jeti

#Nilai Impor=
CIF + BM= 997,5 jeti (genapkan saja jadi 1M)


PPH 22 (tarif buat conto kita ambil yang
terkecil= 2.5%)

#2,5%xNilai Impor= 2,5% x 1M= 25 jeti

- PPnBM (sbg conto tarif kita ambil yang
kecil saja 20%)

# 20% x Nilai Impor = 20% x 1M = 200jeti

PPN (10%)

#10% x Nilai Impor = 10% x 1M = 100jeti

total= CIF+BM+PPH22+PPnBM+PPN= 1,3 M

jadi Ferrari yang dari Itali seharga 600jeti bisa menjadi 1,3 M (pajaknya sebesar 400jetian, itu karena kita ambil tarif terkecil semua,
padahal ferrari mobil super mewah)
 
Nah ketok banget to.. rego mlebu Ngastino, kui sekitar 2x lipat harga asli’ne..
 
Arti’ne opo ? arti’ne yen Ngastino nganggo model pajek impor mobil koyo Pasir.. uwong bakalan okeh banget nduwe kendaraan mewah nang Ngastino. Bayangkan wae; dengan rego mobil selangit-langit wae, wong Ngastino iso kuat tuku kok.. opo maneh yen rego’ne dipangkas separuh’e.. tambah okeh banget kan ??
 
Dadi sak durung’e ngecap kui, didelok sing temenan.. sopo reti memang wis wajar-wajar wae alias lumrah yen okeh mobil mewah nang kene.
 
 
 
 
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar